Průřez historií společnosti SWIFT Group LTD

1964

Ken Smith sestavil svůj první karavan, pojmenován Ten, v prostorách v Hedon Road, ve měste Hull, s partnerem Kenem Day a prodával model za 8 670 Kč.

1965

Ken Smith vyplatil svého partnera a podniká již sám se svoji manželkou Joan, kteří uvedli další dva modely – Clubman a Valken – ke konci roku 1964.

1966

Společnost Swift, která má provozovnu stále v  původních prostorách v Hedon Road, zaměstnává 8 osob a známá řada “ette”  uvedla další dva modely Alouette a Silhouette.

1967

Nyní společnost Swift produkuje už pět modelů a exportuje do západního Německa a Dánska.

 

1968 – 1969

Společnost začíná být hlavním hráče tím, že se poprvé představí na výstavišti Earls Court Caravan Show. Vrytým podpisem je styl předních oken, který se stává pro příští desetiletí synonymem pro modely Swift, poskytuje náhled toho, jak společnost získá reputaci inovocí produktů.

Spuštěním řady Rapide se stává společnost Swift přidanou hodnotu pro peněžní trh.

1969

Koncem šedesátých let má Swift 50 zaměstnanců, produkuje okolo 400 kusů karavanů za rok a továrna se pyšní rozlohou 10 000 čtverečních stop.

1970

Společnost Swift nastavila nový trend s dvoubarevným exteriérem v bledě zelené a bílé barvě, rozšiřuje výrobu na šest modelů a má ve Spojeném království více než 30 prodejců.

Společnost se také přestěhuje do nového areálu v Dunswell Road v Cottinghamu, což bude místo hlavního vzestupu pro příští čtyři desetiletí, továrna má rozlohu 15 000 čtverečních metrů.

1971

Majitelé karavanů Swift se spolu spojují a tvoří Swift Owners Club. Připojí se více než 40 vlastníků a první Owners Rally se koná v Alton Towers. Swift Owners Club zůstává jedním z nejstarších a nejaktivnějších klubů svého druhu.

1972

Ke karavanům se připočítává DPH a navzdory náročným ekonomickým podmínkám se i tak Swift těší jedné ze svých nejúspěšnějších výstav Earls Court Caravan. Pár dní po výstavě náhle a tragicky umírá zakladatel Ken Smith a nechává svoji manželku Joan a syna Petra, aby pokračovali v úspěšném příběhu společnosti Swift.

1973

Swift vstoupil do britské Caravan Road Rally a s Petrem Smithem u kormidla “Triumph 2000 Estate a Swift Silhouette” nastaví standard; začíná závod konkurenčních a zlomových událostí, které dokazují, u produktů Swift, jejich kvalitu, výkon a způsobilost řízení na silnici, které do dnes zůstávají.

1976

Swift pohne trhem spuštěním nové luxusní řady Corniche, což je název, který zůstane v popředí inovovaného designu na mnoho dalších let.

 

1977 – 1979

Strategie společnosti Swift na středních až vyšších trzích dokazuje, že recese prorazila. Na konci dekády Swift posílí výrobu na přibližně 1500 karavanů ročně, se 140 zaměstnanci a s cenami pohybujícími se od 62 700 Kč u řady “Minuette” až do 94 710 Kč u řady “Corniche”.

1980 – 1983

SWIFT se stává první společností, která aplikuje zásadní změny v designu a začíná aplikovat více vědeckých a technických poznatků při vývoji svých produktů. Testování aerodynamiky ve větrném tunelu, počítačové modely a rozsáhlé testování na silnicích vede k vybudování testovacího areálu v Cottinghamu. 

Zvýšená poptávka vede k dalšímu rozšíření výroby na 80,000 sq ft.

1985

Perioda velkého rozšiřování skupiny. Vlastní oddělení výroby sklolaminátu GRP (Glass Reinforced Plastic) dělá ze SWIFTU jediného výrobce s vlastní výrobou sklolaminátu což vede k revoluci v designu karavanů.

Společnost navrhuje svůj první prototyp obytného automobilu a uvádí ho na trh jako Kon-tiki ,který je okamžitým úspěchem nejen v a Anglii, ale také ve Švédsku a Dánsku.

1984 – 1985

V této době SWIFT přebírá přepravní společnost Burstwick Transport. Tato akvizice dává společnosti úplnou kontrolu nad celým výrobním procesem včetně distribuce k dealerům. V tomto je SWIFT opět první. 

Vytváří se nová řada karavanů Challenger, která představuje výrazný skok v designu.

1986 – 1988

The Corniche range sets new industry standards by becoming the first touring caravan to have full one-piece GRP mouldings for the front locker, roof and rear panel. The Swift Owners Club membership tops 1,000 and production tops 2,500.

The twin-axle Challenger range with blown air heating and optional air conditioning becomes the biggest and most luxurious modern tourer, again setting new industry standards.

1989

SWIFT přebírá výrobce luxusních karavanů Cotswold Coachcraft.

SWIFT zakončuje rok jako dvojka v produkci karavanů. Ročně vyrábí 5 000 karavanů s pěti sty zaměstnanci na ploše 212,000 sq ft.

1990S

Je zakoupen další areál v Dunswell Road, do kterého společnost investuje značné částky v průběhu celých devadesátých let. Díky těmto investicím se získává jednu z nejmodernějších továren v celé Evropě. V továrně je nejmodernější technické vybavení, specializovaná oddělení pro výrobu jednotlivých dílů a nejnovější CAD programové vybavení pro návrh nových modelů.

1991

Nová řada Cotswold Celeste range je uvedena na trh velmi luxusních karavanů a pod značku SWIFT je opět zavedena řada Rapide jako jedna z levnějších variant.

Prodej obytných automobilů pokračuje v růstu s rozšířenou řadou Kon-tiki a modelem Capri jako jedním z cenově dostupných modelů. 

Všechny produkty jsou testovány v provozu za simulace vysoké rychlosti, kontroly stability, brzd, pneumatik tlumičů apod. Tyto testy simulují nájezd cca 45 000 km před uvedením jakéhokoliv komponentu do výroby.

1992

SWIFT překonává další rekord v rychlost a odolnosti s ředitelem Peter Smithem. Team tří řidičů v průběhu 24 hodin dosáhnul průměrné rychlosti 160km/h se soupravou Opel + Swift Rapide a najeli 3500km. 

Tento rok společnost kupuje značku ABBEY Caravans a výrobu přesouvá do Cottinghamu.

1993 – 1994

SWIFT zvýšil svůj export zavedením nové řady určené přímo pro kontinentální Evropu pod označením Euroland v Holandsku. Tato řada připravila dobrý základ pro budoucí vzestup exportu na evropský trh.

Divize výroby obytných aut vyvinula vlastní dodávkovou vestavbu Carrera

V roce 1994 koupila firma konkurenční společnost Sprite Leisure Group a převzala výrobu značek Sprite, Eccles, Elite a Europa čímž získala podíl na anglickém trhu cca 30%.

1995

SWIFT se stává největším výrobcem obytných automobilů v Anglii.

Tento rok SWIFT také umožňuje větším dealerům vytvářet vlastní edice s vlastním čalouněním, polepy a individální výbavou jako první společnost v odvětví.

Poprvé zavedena prodloužená záruka 3/5 let.

1996 – 1998

SWIFt kupuje značku luxusních karavanů Bessacar a opět přesouvá výrobu.

Probíhá investice ve výši 100 000 000 Kč do počítačem řízených strojů, IT a automatizace výroby, která vede ke zvýšení produkce.

Swift jako první z anglických výrobců karavanů spouští svou internetovou stránku www.swiftgroup.co.uk.

1999

Challenger 500SE, první anglický karavan s pevnou postelí. SWIFT Group se stává největší skupinou na anglickém trhu obytných přívěsů a automobilů.

2000 – 2003

Řada Charisma nahrazuje Classic a představuje optimální kombinaci výbavy a ceny. Společnost ABI ukončuje svou výrobu karavanů a SWIFT kupuje její značky Ace, Award, Monza, Manhattan a Brooklyn do své stáje společně s novými dealery.

2004

SWIFT začíná s výrobou mobilheimů pro kterou staví novou továrnu vedle své stávající.

2005 – 2006

Začíná stavba nové výrobní haly o ploše 126,000 sq ft ve stávajícím areálu. S investicí přes 240 000 000 Kč se stává nejmodernější svého druhu v Evropě.

Počínající recese vede ke znovu-spuštění výroby levnějších karavanů pod značkou Sprite.

2007

Swift kupuje Autocruise obytné vozy v South Yorkshire společně s celou továrnou v Mexborough. 

2008 – 2009

Koncem dekády se plně projevuje síla recese a SWIFT se zaměřuje na své hlavní značky tak, aby byl schopen produkovat karavany s nejlepším možným poměrem výbavy a ceny.

2010

Všechny karavany společnosti získávají izolaci Grade 3 Classification, která jim umožňuje bezproblémový provoz až do -15°C.

2011

Obytné přívěsy SWIFT a Sterling ve střední a výší třídě dostávají nové laminátové díly v aerodynamickém provedení s novým střešním oknem v předním ohybu tzv. SunRoof. Opět první na trhu.

Do roku 2014 mají toto okno všechny karavany skupiny. Tato novinka byla natolik očekávána, že se na web přihlásilo 110 000 uživatelů, aby si tuto novinku prohlédli.

2012

Swift TV, vlastní webová televize byla spuštěna

Všechny karavany skupiny splňují jako první z anglický výrobců všechny požadavky evropské komise pro registraci vozidel na celém evropském trhu.

SWIFT zavádí novou bezdřevou konstrukci karavanů pod názvem SMART.

2014

SWIFT oslavuje své padesáté výročí zavedením vylepšené konstrukce SMART s označením SMART HT a investuje miliony liber do modernizace výroby s použitím nových materiálů.

Zvyšuje se procento obratu z exportu a firma nyní vyváží produkty do zemí jako Holandsko, Dánsko, Německo, Česká republika, Rakousko, Belgie, Austrálie, Nový Zéland či Francie.